تبلیغات
شهادت عزت ابدى است - مطالب اردیبهشت 1391
 
شهادت عزت ابدى است
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391

آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

 

هتک حرمت شاهین نجفی به ساحت مقدس امام هادی(ع)

 متأسفانه کارشناسان رسانه دولتی آمریکا که از ساده ترین و

کمترین آگاهی در مسائل عقیدتی و دینی بی بهره هستند، به راحتی

در چنین مواردی اظهار نظر می کنند.


به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جام

نیوز تلویزیون دولتی "صدای آمریکا" (voa) برنامه "تفسیرخبر"

جمعه 22اردیبهشت(May.11) را به موضوع هتاکی "شاهین

نجفی" خواننده رپ، به ساحت ملکوتی امام دهم شیعیان (ع)

اختصاص داد. دست اندرکاران برنامه یادشده علیرغم آگاهی از

خشم و تأثر شدید مردم ایران از این اقدام توهین آمیز، در راستای

حرمت شکنی مقدسات که یکی از سیاست های اصلی صدای

آمریکاست، ترانه سخیف شاهین نجفی را بازپخش کردند و تصاویر

وقیحانه پوستر آلبوم جدید او را به نمایش گذاشتند.


جالب اینکه ....


برای خواندن متن کامل به ادامه مطلب رجوع شود.




نوع مطلب : زندگی نامه ی شهدا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()
جمعه 22 اردیبهشت 1391

عـشق جـهنـمی

    

بیایید با هم مطلبی را بررسی کنیم؛ چند درصد نوجوانان ما عاشقِ « لیونل مسی» بازیکن تیم فوتبال بارسلونا هستند؟! بر در و دیوارِ اتاق و روی کیف چند نفر از دانش آموزان ما عکسِ « کریستین رونالدو» یا « داوید ویا» چسبانده شده؟! یا شخصیت هایی مثل « سوسانو»، «جومونگ»، «آن شرلی»، «جودی آبت»، «بن تن» و...؟!! شاید در نگاه اول، این موضوع بسیار بی اهمیت و پیشِ پا افتاده به نظر برسد، امّا واقعیت چیز دیگری است!

بدیهی است یکی از بهترین راه های جذب افراد مختلف به یک فرهنگ، ایجاد الگوهای فرهنگی با ایجاد و یا برجسته سازی نقش ها و چهره های معطوف به آن فرهنگ می باشد؛ این الگوها با بهره گیری از جاذبه های شخصیتی خود تبدیل به مبلغان فرهنگ مطلوب خود در جامعه مخاطب گردیده و ذهن ها و قلب های مخاطبین را به نفع ارزش های فرهنگی خود به تسخیر در می آورند.

کودکی 6 ساله به انیمیشن سریالی بن 10( BEN10 ) نگاه می کند و بعد از چند قسمت که مجذوب ویژگی های خیالی شخصیت اصلی داستان شده و او را به عنوان الگوی خود پذیرفته و تصویر او را بر روی لباس ها و وسایل خود جا داده است از والدین خود راجع به دختر بچه ای سوال میکند که با بِن( BEN ) دوست است و می خواهد بداند که می تواند چنین دوستی داشته باشد؟

یک مثال متفاوت؛ شخصی به نام «ادواردوآنیلی» در خانواده ای ثروتمند و کاتولیک در رم، پایتخت ایتالیا متولد می شود؛ در پی مطالعات خود با پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) آشنا شده و به منش و سیره ایشان دل می بازد و مسلمان می شود؛ بر اثر  پافشاری بر اعتقادات خود در نهایت به شهادت می رسد.

جوانی انگلیسی که در حرم حضرت زینب (س) با او روبه رو می شوم؛ تحت تاثیر اندیشه استکبار ستیزی امام راحل(ره) به اسلام شیعی روی آورده است؛ چنان محو شخصیت رهبر انقلاب است که وقتی نام امام خامنه ای بر زبان من جاری می گردد اشک در چشمانش حلقه می زند و دست خود را به نشانه احترام روی سر می گذارد.

کم نیستند دوست داران فلسفه که دلداده « اسپینوزا» ها و « هایدگر» ها شده و شده اند مسلمان بی عمل. و هنرمندانی که رنگِ افسونِ «ونسان ون گوگ » ها و « دیوید لینچ » ها و نوسان نت های گیتار برقی گروه های راک و بلک متال، بد رنگشان کرده و هنرشان شده پاشیدن رنگ ناامیدی بر دلهای جوانان ما.
جوانی که امروز طرفدار « مرلین منسون» شیطان پرست است وشعارهای خدا ستیزی سر می دهد از ابتدابرمبنای آشنایی باتفکرات سیتنیسم (SATANISM) جذب اینگونه افراد و گروه ها نگردیده بلکه ابتدا مسحور شراره های کلیپ ها و مدها و مدل های رفتاری و آرایشی آنها شده است.
 

تاثیرات این فرایند تا آنجا ادامه  دارد که استادان ِ دانشگاهی تربیت می شوند که قلّه های آمالشان می شود مارتین لوتر و سیّاسانی که الگوی حکومت داری شان می شود لیبرال دموکراسی غرب!
همه این حرف ها در یک نکته خلاصه می شود وآن اعجاز حقیقی «محبّت» و «ولایت» در معنای دوستی و تسلیم قلبی است که فرهنگ متخاصم شرق و غرب در تلاشند تا به جادوی "حب"و "بغض"های دروغین از قدرت آن به نفع خود بهره بگیرند؛ عده ای یهودی ، مسیحی، ملحد و شیطان پرست ؛کافی است محبّت و مودّتشان در دل کسی رخنه کند؛ یا مسلمانی اش از بین می رود و یا اسلامش می شود همان "اسلام آمریکایی"!
((یا ایها الَّذینَ آمَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ الْیهودَ وَ النَّصارى أَوْلِیَاءَ ؛ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ؛ وَ مَن یَتَوَلهَُّم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنهْمْ ؛ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِین‏ )) 51 مائده
آی آنهایی که ایمان آورده اید ! یهود و نصاری را دوست و ولی خود نگیرید ؛ آنها با هم دوست هستند . و هر که از شما آنها را دوست بدارد ، پس او از آنهاست ؛ که خدا گروه ظالمین را هدایت نمی کند ...
یادمان باشد همین هاست که بال یک کشور را می چیند و می شود وبال...مطمئن باشیم اگر همین را بفهمیم و بفهمانیم و عامل به آن باشیم جایگاهمان می شود بهشت؛
انشاءالله.

"برگرفته از شجره طیبه صالحین"

    



نوع مطلب : زندگی نامه ی شهدا، 
برچسب ها : عشق جهنمی، شجره طیبه صالحین،
لینک های مرتبط :
نظرات ()
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391
                                                                              بهشت
1-رسول اکرم(ص) می فرمایند:
 ساختمان بهشت خشتی از نقره و خشتی از طلاست گِل آن مشک بسیار خوشبو وسنگری زه ی آن لؤلؤ ویاقوت وخاک آن زعفران است (نحج الفصاحه)

2-رسول اکرم (ص):
در بهشت چیز هایی  است که نه چشمی دیده ونه گوشی شنیده ونه به خاطر کسی گذشته است
(نحج الفصاحه)

3-امام صادق(ع):
کمترین فرد بهشت چنان است که اگر جن وانس میهمان او شوند همه را با خوردنی و آشامیدنی پذیرایی کند و از آنچه دارد چیزی کم نشود.(بحار الانوار)

3- رسول اکرم (ص):
هرکس مشتاق بهشت است برای انجام خوبی ها سبقت می گیرد
(بحار الانوار)

4-امام علی (ع):
برای جان های شما بهایی جز بهشت نیست پس آنهارا جز به بهشت مفروشید.
(بحار الانوار)

5-رسول اکرم(ص):
دربهشت خانه ای است که آن را شادی سرا گویند و جز آنان که یتیمان مؤمنان را
شاد کردهاند وارد آن نمی شوند
(نحج الفصاحه)

6-امام علی(ع):
به پاداش بهشت نمی رسد مگر آن کس که باطنش نیکو و نیّتش خالص باشد(غررالحکم)



نوع مطلب : زندگی نامه ی شهدا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()
واژه((فتنه)) در قرآن کریم به دو معنی آمده است. معنی1-هر امتحان و آزمایشی که برای انسان پیش می آید خواه از خود انسان وچه از شیطان و مردم  وخواه انسان از امتحان روسفید بیرون آید یا در آن سقوط کند.
معنی2-حوادث وپیشامد هایی است که مسلمانان را از زاویه ی اعتقادی در بوته امتحان قرار می دهند.فتنه هایی که پیامبر(ص)نسبت به آن هشدار داداه به این معناست.

شناخت آخرین فتنه هایی که همه معتقد اند با ظهور حضرت مهدی(ع) آشکار خواهد شد
اینها نمونه هایی از احادیث است:

از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرموده:
چهار فتنه و آشوب برامت من وارد شود که در فتنه ی اول،خونها جاری و در فتنه ی دوم،خونها جاری واموال پایمال .ودر سوم،خونها جاری،اموال پایمال ،ونوامیس مردم هتک شود.اما فتنه ی چهارم فتنه ای کور و کر و فراگیر است وهمچون کشتی گرفتار در دریای متلاطم راهی برای نجات آن دیده نشود و مردم پناهگاهی نیابند  آن فتنه از شام آغاز شود و عراق را فرا گیرد .


منبع :کتاب عصر ظهور  
 



نوع مطلب : زندگی نامه ی شهدا، 
برچسب ها : فتنه، عصر ظهور، شهادت عزت ابدی است،
لینک های مرتبط :
نظرات ()
زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی

شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوی معماری وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت:

 "حقیر دارای فوق لیسانس معماری از دانشکده‌ی هنرهای زیبا هستم اما کاری را که اکنون انجام می‌دهم نباید به تحصیلاتم مربوط دانست حقیر هرچه آموخته‌ام از خارج دانشگاه است بنده با یقین کامل می‌گویم که تخصص حقیقی در سایه‌ی تعهد اسلامی به دست می‌آید و لاغیر قبل از انقلاب بنده فیلم نمی‌ساخته‌ام اگرچه با سینما آشنایی داشته‌ام. اشتغال اساسی حقیر قبل از انقلاب در ادبیات بوده است... با شروع انقلاب تمام نوشته‌های خویش را -  اعم از تراوشات فلسفی، داستان‌های کوتاه، اشعار و... -  در چند گونی ریختم و سوزاندم و تصمیم گرفتم که دیگر چیزی که "حدیث نفس" باشد ننویسم و دیگر از "خودم" سخنی به میان نیاورم... سعی کردم که "خودم" را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد، و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آن چه که انسان می‌نویسد همیشه تراوشات درونی خود اوست همه‌ی هنرها این چنین هستند کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات درونی خود اوست اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند، آن‌گاه این خداست که در آثار او جلوه‌گر می‌شود حقیر این چنین ادعایی ندارم ولی سعیم بر این بوده است."

شهید آوینی فیلم‌سازی را در اوایل پیروزی انقلاب با ساختن چند مجموعه درباره‌ی غائله‌ی گنبد (مجموعه‌ی شش روز در ترکمن صحرا)، سیل خوزستان و ظلم خوانین (مجموعه‌ی مستند خان گزیده‌ها) آغاز کرد

"با شروع کار جهاد سازندگی در سال 58 به روستاها رفتیم که برای خدا بیل بزنیم بعدها ضرورت‌های موجود رفته‌رفته ما را به فیلم‌سازی کشاند... ما از ابتدا در گروه جهاد نیتمان این بود که نسبت به همه‌ی وقایعی که برای انقلاب اسلام و نظام پیش می‌آید عکس‌العمل نشان بدهیم مثلاً سیل خوزستان که واقع شد، همان گروهی که بعدها مجموعه‌ی حقیقت را ساختیم به خوزستان رفتیم و یک گزارش مفصل تهیه کردیم آن گزارش در واقع جزو اولین کارهایمان در گروه جهاد بود بعد، غائله ی خسرو و ناصر قشقایی پیش آمد و مابه فیروزآباد، آباده و مناطق درگیری رفتیم... وقتی فیروز‌آباد در محاصره بود، ما با مشکلات زیادی از خط محاصره گذشتیم و خودمان را به فیروزآباد رساندیم. در واقع اولین صحنه‌های جنگ را ما در آن‌جا، در جنگ با خوانین گرفتیم.

گروه جهاد اولین گروهی بود که بلافاصله بعد از شروع جنگ به جبهه رفت دو تن از اعضای گروه در همان روزهای او جنگ در قصر شیرین اسیر شدند و نفر سوم، در حالی که تیر به شانه‌اش خورده بود، از حلقه‌ی محاصره گریخت. گروه بار دیگر تشکل یافت و در روزهای محاصره‌ی خرمشهر برای تهیه‌ی فیلم وارد این شهر شد:

"وقتی به خرمشهر رسیدیم هنوز خونین‌شهر نشده بود شهر هنوز سرپا بود، اگرچه احساس نمی‌شد که این حالت زیاد پر دوام باشد، و زیاد هم دوام نیاورد ما به تهران بازگشتیم و شبانه‌روز پای میز موویلا کار کردیم تا اولین فیلم مستند جنگی درباره‌ی خرمشهر از تلویزیون پخش شد؛ فتح خون."

مجموعه‌ی یازده قسمتی "حقیقت" کار بعدی گروه محسوب می‌شد که یکی از هدف‌های آن ترسیم علل سقوط خرمشهر بود.

"یک هفته‌ای نگذشته بود که خرمشهر سقوط کرد و ما در جست‌و‌جوی "حقیقت" ماجرا به آبادان رفتیم که سخت در محاصره بود تولید مجموعه‌ی حقیقت این گونه آغاز شد."

کار گروه جهاد در جبهه‌ها ادامه یافت و با شروع عملیات والفجر هشت، شکل کاملاً منسجم و به هم پیوسته‌ای پیدا کرد آغاز تهیه‌ی مجموعه‌ی زیبا و ماندگار روایت فتح که بعد از این عملیات تا پایان جنگ به طور منظم از تلویزیون پخش شد به همان ایام باز می‌گردد. شهید آوینی درباره‌ی انگیزه‌ی گروه جهاد در ساختن این مجموعه که نزدیک به هفتاد برنامه است چنین می‌گوید:

"انگیزش درونی هنرمندانی که در واحد تلویزیونی جهاد سازندگی جمع آمده بودند آن‌ها را به جبهه‌های دفاع مقدس می‌کشاند وظایف و تعهدات اداری.

اولین شهیدی که دادیم علی طالبی بود که در عملیات طریق القدس به شهادت رسید و آخرین‌شان مهدی فلاحت‌پور است که همین امسال "1371" در لبنان شهید شد... و خوب، دیگر چیزی برای گفتن نمانده است، جز آن که ما خسته نشده‌ایم و اگر باز جنگی پیش بیاید که پای انقلاب اسلامی در میان باشد، ما حاضریم. می‌دانید! زنده‌ترین روزهای زندگی یک "مرد" آن روزهایی است که در مبارزه می‌گذراند و زندگی در تقابل با مرگ است که خودش را نشان می‌دهد.”

اواخر سال 1370 "موسسه‌ی فرهنگی روایت فتح" به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد تا به کار فیلم‌سازی مستند و سینمایی درباره‌ی دفاع مقدس بپردازد و تهیه‌ی مجموعه‌ی روایت فتح را که بعد از پذیرش قطع‌نامه رها شده بود ادامه دهد. شهید آوینی و گروه فیلم‌برداران روایت فتح سفر به مناطق جنگی را از سر گرفتند و طی مدتی کم‌تر از یک سال کار تهیه‌ی شش برنامه از مجموعه‌ی ده قسمتی "شهری در آسمان" را به پایان رساندند ومقدمات تهیه‌ی مجموعه‌های دیگری را درباره‌ی آبادان، سوسنگرد، هویزه و فکه تدارک دیدند. شهری در آسمان که به واقعه‌ی محاصره، سقوط و باز پس‌گیری خرمشهر می‌پرداخت در ماه‌های آخر حیات زمینی شهید آوینی از تلویزیون پخش شد، اما برنامه‌ی وی برای تکمیل این مجموعه و ساختن مجموعه های دیگر با شهادتش در روز جمعه بیسم فروردین 1372 در قتلگاه فکه ناتمام ماند.

شهید آوینی فعالیت‌های مطبوعاتی خود را در اواخر سال 1362، هم زمان با مشارکت در جبهه‌ها و تهیه‌ی فیلم‌های مستند درباره‌ی جنگ، با نگارش مقالاتی در ماهنامه‌ی "اعتصام" ارگان انجمن اسلامی آغاز کرد این مقالات طیف وسیعی از موضوعات سیاسی، حکمی، اعتقادی و عبادی را در بر می‌گرفت او طی یک مجموعه مقاله درباره‌ی "مبانی حاکمیت سیاسی در اسلام" آرا و اندیشه‌های رایج در مود دموکراسی، رای اکثریت، آزادی عقیده و برابری و مساوات را در نسبت با تفکر سیاسی ماخوذ از وحی و نهج‌البلاغه و آرای سیاسی حضرت امام(ره) مورد تجزیه و تحلیل و نقد قرار داد. مقالاتی نیز در تبیین حکومت اسلامی و ولایت فقیه در ربط و نسبت با حکومت الهی حضرت رسول(ص) در مدینه و خلافت امیرمؤمنان(ع) نوشت و اتصال انقلاب اسلامی را با نهضت انبیا علیهم‌السلم و جایگاه آن با جنگ‌های صدر اسلام و قیام عاشوا و وجوه تمایز آن از جنگ‌هایی که به خصوص در قرون اخیر واقع شده‌اند و نیز برکات ظاهری و غیبی جنگ و ویژگی رزم‌آوران و بسیجیان، در زمره‌ی مطالبی بود که در "اعتصام" منتشر شد. در مضامین اعتقادی و عبادی نیز تحقیق و تفکر می‌کرد و حاصل کار خویش را به صورت مقالاتی چون "اشک، چشمه‌ی تکامل". "تحقیقی در معنی صلوات" و "حج، تمثیل سلوک جمعی بشر" به چاپ می‌سپرد. در کنار نگارش این قبیل مقالات، مجموعه مقالاتی نیز با عنوان کلی "تحقیقی مکتبی در باب توسعه و مبانی تمدن غرب" برای ماهنامه‌ی "جهاد"، ارگان جهاد سازندگی، نوشت "بهشت زمینی"، "میمون برهنه!"، "تمدن اسراف و تبذیر"، "دیکتاتوری اقتصاد"، "از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی"، "نظام آموزش و آرمان توسعه یافتگی"، "ترقی یا تکامل؟" و... از جمله مقالات آن مجموعه است. این مقالات بعد از شهادت او با عنوان "توسه و مبانی تمدن غرب" به چاپ رسید این دوره از کار نویسندگی شهید تا سال 1365 ادامه یافت. مقارن با همین سال‌ها شهید آوینی علاوه برکارگردانی و مونتاژ مجموعه‌ی "روایت فتح" نگارش متن آن را بر عهده داشت که بعدها قالب کتابی گرفت با عنوان "گنجینه‌ی آسمانی". او در ماه محرم سال 1366 نگارش کتاب "فتح خون" (روایت محرم" را آغاز کرد و نه فصل از فصول ده‌گانه‌ی آن را نوشت. اما در حالی که کار تحقیق در مورد وقایع روز عاشورا و شهادت بنی‌هاشم را انجام داده و نگارش فصل آخر را آغاز کرده بود به دلایلی کار را ناتمام گذاشت.

او در سال 1367 یک ترم در مجتمع دانشگاهی هنر تدریس کرد، ولی چون مفاد مورد نظرش برای تدریس با طرح دانشگاه هم‌خوانی نداشت، از ادامه‌ی تدریس صرف‌نظر کرد. مجموعه‌ی مباحثی که برای تدریس فراهم شده بود، با بسط و شرح و تفسیر بیش‌تر در مقاله‌ای بلند  به نام "تاملاتی در ماهیت سینما" که در فصلنامه‌ی "فارابی" به چاپ رسید و بعد در مقالاتی با عناوین "جذابی در سینما"، "آینه‌ی جادو"، "قاب تصویر و زبان سینما"و... که از فروردین سال 1368 در ماهنامه‌ی هنری "سوره" منتشر شد، تفصیل پیدا کرد. مجموعه‌ی این مقالات در کتاب "آینه‌ی جادو" که جلد اول از مجموعه‌ی مقالات و نقدهای سینمایی اوست. جمع‌آوری و به چاپ سپرده شد.

سال‌های 1368 تا 1372 دوران اوج فعالیت مطبوعاتی شهید آوینی است. آثار او در طی این دوره نیز موضوعات بسیار متنوعی را شامل می‌شود. هرچند آشنایی با سینما در طول مدتی بیش از ده سال مستندسازی و تجارب او در زمینه‌ی کارگردانی مستند و به خصوص مونتاژ باعث شد که قبل از هرچیز به سینما بپردازد. ولی این مسئله موجب بی‌اعتنایی او نسبت به سایر هنرها نشد. او در کنار تالیف مقالات تئوریک درباره  ماهیت سینما و نقد سینمای ایران و جهان، مقالات متعددی در مورد حقیقت هنر، هنر و عرفان، هنر جدید اعم از رمان، نقاشی، گرافیک و تئاتر، هنر دینی و سنتی، هنر انقلاب و... تالیف کرد که در ماهنامه‌ی "سوره" به چاپ رسید. طی همین دوران در خصوص مبانی سیاسی. اعتقادی نظام اسلامی و ولایت فقیه، فرهنگ انقلاب در مواجهه با فرهنگ واحد جهانی و تهاجم فرهنگی غرب، غرب‌زدگی و روشن‌فکری، تجدد و تحجر و موضوعات دیگر تفکر و تحقیق کرد و مقالاتی منتشر نمود.

مجموعه‌ی آثار شهید آوینی در این دوره هم از حیث کمیت، هم از جهت تنوع موضوعات و هم از نظر عمق معنا و اصالت تفکر و شیوایی بیان اعجاب‌آور است. در حالی که سرچشمه‌ی اصلی تفکر او به قرآن، نهج‌البلاغه، کلمات معصومین علیهم‌السلام و آثار و گفتار حضرت امام(ره) باز می‌گشت. با تفکر فلسفی غرب و آرا، و نظریات متفکران غربی نیز آشنایی داشت و با یقینی برآمده از نور حکمت، آن‌ها را نقد و بررسی می‌کرد. او شناخت مبانی فلسفی و سیر تاریخی فرهنگ و تمدن جدید را از لوازم مقابله با تهاجم فرهنگی می‌دانست چرا که این شناخت زمینه‌ی خروج از عالم غربی و غرب زده‌ی کنونی را فراهم می‌کند و به بسط و گسترش فرهنگ و تفکر الهی مدد می‌رساند. او بر این باور بود که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی چون امام خمینی(ره) بشر وارد عهد تاریخی جدیدی شده است که آن را "عصر توبه‌ی بشریت" می‌نامید. عصری که به انقلاب جهانی امام عصر(عج) و ظهور "دولت پایدار حق" منتهی خواهد شد.

منبع:سایت شهید آوینی



نوع مطلب : زندگی نامه ی شهدا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
1**
ساعت فلش مذهبی 2*
3* 4** 5** 7** 8*******